سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۲
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: چه تضمینی وجود دارد که مشکلات قدیمی صنعتکاران و برزگر کشتی را وارد مسائل حاشیه‌ای تازه‌ای نکند؟

دومین دور مذاکرات محمدعلی صنعتکاران، قهرمان اسبق جهان و المپیک با محمدرضا یزدانی‌خرم، رئیس فدراسیون کشتی هم نتیجه خاصی نداشت و با وجود آنکه گفته می‌شود پست نایب رئیسی برای صنعتکاران در نظر گرفته شده، اما ظاهراً وی علاقه‌مند به قبول این پست نیست و بیشتر به حضور در بخش‌های دیگر تمایل دارد.

 یک‌شایعه هم وجود دارد که صنعتکاران این بار مصمم به خدمت در کادر فنی است و تلویحاً پست مدیریت تیم‌های ملی کشتی را نشانه گرفته است. این در حالی است که این پست در حال حاضر در اختیار منصور برزگر است و بعید به نظر می‌رسد رئیس کشتی فعلاً دست به تغییری در این زمینه بزند.

 یزدانی‌خرم بعد از ملاقات دوم خود با صنعتکاران گفته است: هدف از دعوت این پیشکسوت، استفاده از او در ارکان اجرایی کشتی آزاد است اما در خصوص اینکه صنعتکاران در چه جایگاهی به کشتی خدمت کند، هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

وی در عین حال از ادامه مذاکره با قهرمان اسبق جهان گفته و اضافه کرده که او برای کمک به ما از کانادا به ایران آمده است. ابهام دیگری که با بازگشت دوباره صنعتکاران به کشتی وجود دارد اختلاف سلیقه طولانی وی با منصور مهدیزاده، رئیس کمیته فنی کشتی آزاد است.

 با توجه به ارتباطات نزدیک مدیر تیم‌های ملی و کمیته فنی، اگر قرار است در آینده هر کدام از طرفین در یکی از پست‌های مورد نظر قرار گیرند، چه تضمینی وجود دارد که مشکلات قدیمی این دو نفر، کشتی را وارد مسائل حاشیه‌ای تازه‌ای نکند؟ به نظر می‌رسد پست نایب رئیسی که از سوی یزدانی‌خرم برای صنعتکاران در نظر گرفته شده، بهترین جایگاه برای این پیشکسوت است که کشتی ایران می‌تواند به بهترین نحو از تجربیات این پیشکسوت کشتی استفاده کند.

ناگفته نماند، شایعه کناره‌گیری مهدیزاده از ریاست کمیته فنی هم از جمله خبرهایی بود که چند روز قبل از سوی فدراسیون کشتی تکذیب شده است.

دلایل انتخاب مربیان تیم ملی کشتی آزاد

 بالاخره مسئله انتخاب دستیاران محمود معزی‌پور، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد هم به پایان رسید و محمد طلایی، امیر توکلیان و اسماعیل دنگ‌سرکی به عنوان مربیان تیم ملی انتخاب شدند. پیش از این قرار بود یک مربی نیز از استان همدان انتخاب شود که ظاهراً این امر منتفی شده است.

 یزدانی‌ خرم در ارتباط با انتخاب افراد یاد شده گفته است: این مربیان به صورت مقطعی انتخاب و معرفی شده‌اند و در طول رقابت‌های لیگ نیز از دیگر مربیان کارآمد و موفق در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد استفاده خواهد شد. وی ویژگی‌های اخلاقی این 3 مربی را از اولویت‌های انتخاب آنها ذکر کرد. گفته می‌شود که با پیشنهاد انستیتو کشتی، بهمن میرزایی نیز به عنوان مربی بدنساز تیم ملی به معزی‌پور معرفی شده است. پیش از این شهرام نیکبخت و مجید خدایی تمرینات آمادگی جسمانی کشتی‌گیران تیم ملی را بر عهده داشتند.

 محمود معزی‌پور هم پس از انتخاب مربیان تیم ملی کشتی آزاد گفت: «جوانی، صبر و حوصله، دانش روز و انگیزه بالا از جمله فاکتورهایی است که سبب انتخاب طلایی و توکلیان برای حضور در تیم ملی شده است. اسماعیل دنگ‌سرکی نیز از مربیان کارآزموده و کاربلدی است که کشتی‌گیرانی خوب و موفق همچون مراد محمدی را تحویل جامعه کشتی داده است. به موفقیت این کادر ایمان دارم، به شرطی که حمایت لازم صورت گیرد و اجازه دخالت در کارمان را ندهند.»

معزی‌پور این را هم اضافه کرده که فعلا مهمترین برنامه کادر فنی کسب حداکثر سهمیه المپیک است که باید با اعزام تیم‌هایی قدرتمند به میادین کسب سهمیه المپیک بتوانیم مرحله اول کار را با موفقیت پشت سر بگذاریم و این در حالی است که لیگ تا حدودی برنامه‌های ما را تحت تأثیر قرار داده است.

 سرمربی تیم بلافاصله بعد از انتخاب مربیان تیم ملی اعلام کرد در گام اول، روز یکشنبه هفته آینده آزادکاران در کمیته ملی المپیک حاضر خواهند شد تا از آنها تست آمادگی جسمانی گرفته شود. وی از دعوت 28 کشتی‌گیر آزادکار برای حضور در اردوی آماده‌سازی خبر داد.

محمد طلایی، مربی جوان تیم ملی هم بلافاصله بعد از انتخابش گفت: امیدوارم زمینه‌ای به وجود آید که بتوانم خوب کار کنم.

 در تیم ملی جوانان محمود معزی‌پور شرایط کاری را به خوبی برای ما مهیا کرد که امیدوارم آن روند در تیم بزرگسالان هم ادامه داشته باشد. طلایی این را هم اضافه کرد که علیرضا حیدری تنها حدود 3 ماه کار کرد و اگر ادامه می‌داد، می‌توانست نتیجه بگیرد.

 اشکانی، هاشم‌زاده و عابدین‌زاده غایبان اردوی کشتی‌ فرنگی

 در حالی که گفته می‌شود قرار است در فاصله روزهای 29 آبان تا 12 آذرماه سال جاری اولین اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در محل خانه کشتی برگزار شود، از 22 کشتی‌گیر دعوت شده تا در این اردو حاضر شوند.

در میان دعوت‌شدگان نامی از علی اشکانی، مسعود هاشم‌زاده و داود عابدین‌زاده دیده نمی‌شود. دلایل دعوت نشدن این کشتی‌گیران اعلام نشده، اما عملکرد ضعیف اشکانی و هاشم‌زاده در رقابت‌های جهانی باکو می‌تواند عمده‌ترین دلیل آن باشد.

کد خبر 36488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز